کتاب سیستمهای کنترل خطی

کتاب سیستمهای کنترل خطی

« نسخه الکترونیک – ویرایش مرداد ۹۸ »

اطلاعات موجود در این صفحه، مربوط به نسخه الکترونیکی و بروزتر کتاب کنترل خطی می‌باشد. لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نسخه کاغذی این کتاب به لینک زیر از سایت راهیان ارشد مراجعه فرمائید:

اطلاعات مربوط به نسخه کاغذی کتاب

تذکر مهم:

۱- با توجه به بروزرسانی دائم نسخه الکترونیک کتابها، نسخه الکترونیک همواره حداقل به میزان یکسال بروزتر از نسخ کاغذی خواهد بود.

۲- لطفاً جهت آگاهی از جدیدترین تغییرات صورت گرفته در نسخه الکترونیک کتاب، فایل رخدادنگار کتاب را مطالعه کنید (اطلاعات موجود در این صفحه ممکن است بروز نباشد).

۳- دانشجویانی که در گذشته محصولی از سایت را خریداری کرده‌اند، میتوانند برای خرید کتب الکترونیکی، از اعتبار هدیه‌ای که در خریدهای قبلی خود کسب کرده‌اند استفاده نمایند (آموزش نحوه استفاده از اعتبار هدیه).

سیستمهای کنترل خطی یکی از دروس بسیار زیبا و کاربردی در علوم مهندسی است، که بواسطه کاربردهای گسترده‌اش، همواره مورد توجه ویژه دانشجویان رشته‌های فنی-مهندسی بوده و بر همین اساس، دانشجویان (و بخصوص داوطلبین کنکور) همواره بدنبال مرجعی مناسب، روان و بروز جهت یادگیری نکات و مفاهیم ظریف و به ظاهر دشوار موجود در آن بوده‌اند.

بر این اساس و در پاسخ به نیاز فوق، بر آن شدم تا اثری را تألیف کنم که نه تنها بطور خلاصه کلیه سرفصلهای این درس را پوشش بدهد، بلکه از آن مهمتر بتواند بعنوان یک مرجع تستی،داوطلبان آزمونهای دکترا و کارشناسی ارشد را در تثبیت آموخته‌های‌شان یاری رساند. تلاش ۴ ساله‌ای که ماحصل آن اثری شد که بعدها و به گفته بسیاری از اساتید و رتبه‌های برتر کنکور، به جامعترین و بروزترین بانک نکته و تست درس کنترل خطی معروف شد.

ساختار این کتاب به شرح ذیل میباشد:

۱- درسنامه: در ابتدای هر فصل، نکات و مفاهیم کلیدی بصورتی کاملاً منظم و خلاصه، و با ارائه مثالها و تستهای متعدد ارائه شده است. لازم بذکر است که در ویرایش جدید کتاب، درسنامه بسیاری از فصول تغییرات اساسی کرده و با توجه به تغییرات بوجود آمده در سرفصلها و سبک سؤالات کنکورهای جدید، درسنامه‌های جدیدی نیز به کتاب افزوده شده است (و البته در صورت نیاز نیز باز هم به نسخه الکترونیک کتاب افزوده خواهد شد).

۲- جامعترین و بروزترین گنجینه تستهای حل شده: این قسمت که دربرگیرنده بیش از ۷۰۰ تست طبقه‌بندی شده از آزمونهای دکترا و کارشناسی ارشد می‌باشد، به تحلیل موشکافانه و بسیار دقیق کلیه تستهای کنکورهای دکترا و کارشناسی ارشد از اولین روز برگزاری کنکور در ایران تا به امروز میپردازد. لازم بذکر است که تستهای موجود در این کتاب محدود به رشته مهندسی برق نمی‌شوند و تستهای مهم رشته‌هایی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی اتوماسیون و ابزاردقیق و … را نیز پوشش می‌دهند.

۳- خودآزماییها: خودآزماییهای طبقه‌بندی شده این کتاب، گنجینه‌ای است از حدود ۱۲۰ تست تألیفی از درس کنترل خطی که گرچه از اهمیت کمتری نسبت به تستهای استاندارد کنکور برخوردارند، ولی بهرحال میتوانند برای تثبیت نکات و مفاهیم، مفید واقع شوند.

فروش حداقل ۱۰ هزار جلد از این کتاب در مدت زمانی کمتر از شش سال، مؤید این معناست که این کتاب یکی از مراجع اصلی و مورد اعتماد رتبه‌های برتر در درس کنترل خطی بوده است.

 

برخی از ویژگیهای مختص نسخه الکترونیک:

+ دسترسی رایگان به حل سؤالات کنکورهایی که هنوز برگزار نشده‌اند تا دو سال پس از خرید نسخه الکترونیک کتاب

+ دسترسی رایگان به کلیه آپدیتهای کتاب تا دو سال پس از خرید نسخه الکترونیک کتاب

+ بروزرسانی مداوم محتوای کتاب

+ رنگی (در حال بروزرسانی)

+ ارائه خلاصه درس و نکات مهم کنکوری

+ ارائه حرفه‌ای‌ترین تحلیل برای تک تک تستهای کارشناسی ارشد برق تا سال ۹۸

+ ارائه حرفه‌ای‌ترین تحلیل برای تک تک تستهای دکترای برق تا سال ۹۸ (در حال بروزرسانی)

+ ارائه حرفه‌ای‌ترین تحلیل برای تستهای کارشناسی ارشد اتوماسیون تا سال ۹۸ (در حال بروزرسانی)

+ ارائه بیش از ۱۲۰ تست تالیفی

+ ارائه توضیحات جامع در خصوص تستهای دارای اشکال (مانند: تستهای غلط، تستهای دارای چندگزینه صحیح و …)

+ سطح‌بندی میزان دشواری کلیه تستهای کتاب از یک-ستاره تا چهار-ستاره

+ حل کلیه تستها با رویکرد ایجاد ارتباط بین مفاهیم فصول مختلف

+ ترسیم کلیه نمودارهای موجود در کتاب با MATLAB و با دقت بسیار بالا

+ ذکر صورت سؤالات بدون هیچگونه تغییر و دقیقاً مطابق با دفترچه سؤالات کنکور

+ مرور مداوم نکات تستی هنگام حل تستها

+ معرفی “اشتباهات رایج” داوطلبان کنکور هنگام حل تستها

+ تحلیل تستهای دشوار به روشهای متنوع

+ تحلیل تستهای دشوار با استفاده از نرم‌افزار MATLAB

 خرید نسخه الکترونیکی کتاب

دانلود آپدیتهای کتاب

به امید پیروزی و سربلندی شما

با احترام، مصطفی تقوی کنی

۱۶ دیدگاه

  1. سلام خدمت استاد محترم بنده داوطلب کنکور مکانیک هستم از جنابعالی میخواستم منو راهنمایی بفرمایید که دوره مولتی مدیا ویا کتاب جنابعالی برای کنترل رشته مکانیک هم مورد استفاده می تونه باشه چون کلا واسه کنترل در گروه مکانیک شایسته وبابسته کتاب وجود ندارد اللخصوص در مورد تست

    • سلام و عرض ادب. درس کنترل رشتۀ مکانیک از نظر سرفصلها تقریباً مشابه برق هست ولی از نظر سطح تستهای کنکور به مراتب ساده تر اس کنکور برق هست.
      بنابراین میتونید مستقیما از روی پکیجهای ویدیویی بنده شروع کنید ولی تستهایی که خودم در ویدیوها اشاره میکنم سخت هستند رو حذف کنید.
      اگر پاسخم کامل نبود، یک ایمیل برای بنده ارسال کنید تا از طریق voice هم پاسختون رو بدهم
      با آرزوی بهترینها

  2. سلام
    وقتتون بخیر
    درسنامه‌ی کتاب کنترل نسبت به سایر کتاب های موجود در بازار کوتاه تره، میخواستم ببینم با تسلط به درسنامه ی کتاب شما، چند درصد مطالب پوشش داده میشه؟
    تشکر

    • سلام. وقت شما هم بخیر
      گرچه درسنامه ی نسخه جدید کتاب منطبق بر سرفصلهای کنکور جدید تغییر کرده و علاوه بر افزوده شدن تستهای جدید، درسنامه ی آن نیز نسبت به نسخه کاغذی بسیار کاملتر شده (و لذا ۱۰۰% مطالب جدید نیز پوشش داده میشه)، ولی در مجموع پیشنهاد میکنم برای یادگیری بجای کتاب، از فیلمهایی که روی سایت وجود داره استفاده کنید. طبق آمار سالهای قبل، این مجموعه از فیلمها حتی از کلاسهای حضوری هم بمراتب پربازده‌تر هستند زیرا کتابها کلا یک سری محدودیتهای ذاتی دارند و همین باعث میشه که هرگز راندمان کتابها به کلاسهای مالتیمدیا نرسه.
      کلا کتابهای تست رو بیشتر برای دوستانی پیشنهاد میکنم که تمایل دارند با زدن تستهای بیشتر، مطالب و نکات رو برای خودشون تثبیت کنند.
      نکته مهم دیگر هم اینکه، توصیه میکنم بخصوص در درس کنترل خطی از روی هر کتابی تست نزنید چرا که کتابهای موجود، خطاهای علمی و مفهومی ظریف، زیاد دارند (متاسفانه حتی کتابهایی که جدیدا چاپ شده‌اند نیز این مشکل رو دارند)

    • قطعاً همینطوره، اما متاسفانه دیر با دوره آنلاین شما آشنا شدم و نمیدونم که توی زمان باقیمانده میشه جمع کرد این دوره رو یا نه

    • اینکه تمام مباحث رو بتونید بطور کامل جمع کنید که بعید بنظر میرسه ولی میتونید از فصول اولیه شروع کنید و مثلا حداقل از ابتدا تا انتهای فصل مکان هندسی ریشه ها رو از روی همان کتاب براحتی پیش برید و مطمئن باشید یک کمینه قابل قبولی رو هم کسب خواهید کرد.

  3. سلام و احترام فراوان خدمت استاد عزیز. بنده از دانشجویان کلاس کنترل خطی شما هستم (البته چون متاسفانه نمیتونم بصورت آنلاین در کلاس شرکت کنم، بصورت آفلاین ویدیوهای هر جلسه رو دانلود میکنم و میبینم و لذت میبرم 🙂 ). پیش از هر چیز لازم میدونم از تدریس بسیار جذاب و تسلط فوق العاده شما تشکر کنم . با اینکه در دوران دانشجویی کتاب اوگاتا و فرانکلین رو مسلط بودم و در دانشگاهمون هم همیشه رنک بودم ولی به جرات میگم که خیلی مطالب برام جدیده و تازه دارم کنترل رو یاد میگیرم و اساتید دانشگاه فقط یک سری کلیات گفته بودند
    سوالی که از خدمتتون داشتم اینه که من الان تمام فیلمها رو حداقل ۳ مرتبه دیدم و به نظر خودم به تمام جزییاتی که شما در فیلمها تدریس کردید مسلط هم شدم. فقط اینکه چون همه تستهای جدید رو خود شما حل کردید میخواستم بفرمائید که چه تستی رو حل کنم که برام جدید باشه؟
    با تشکر بسیار از زحمات شما
    ارادتمند

    • سلام و عرض ادب. ممنون از لطف و قدردانی شما. خیلی خوشحالم که کارهای بنده برای شما مفید واقع شده.
      در خصوص پرسش تون، اگر به این حد از تسلط رسیدید و تمام تستهای سالهای قبل برق رو زدید، پیشنهاد میکنم به سراغ تستهای اتوماسیون و دکترا بروید (البته طبیعتا اونهایی که در کلاس حل نکردم) و به ترتیب اونها رو حل کنید. اگر هم تست کم آوردید بفرمائید تا براتون تست جدید ارسال کنم
      سربلند و پیروز باشید

  4. سلام اقای دکتر
    جسارتا فرق نسخه کاغذی و الکترونیکی چیه؟ ایا درسنامه ی نسخه الکترونیکی متفاوته و برای سطح ضعیف بهتره؟

    • سلام و عرض ادب
      همانطور که در متن فوق نیز توضیح داده شده، نسخه الکترونیکی بروزتر از نسخه کاغذی است (البته این تفاوت عمده ی دو نسخه هست. و سایر تفاوتها در متن فوق ذکر شده)
      درسنامه نسخه الکترونیکی در حال بروزرسانی است و سعی مون بر اینه که بصورت ماهیانه و فصل به فصل بروز بکنیمش (بروزرسانی نسخه ی کاغذی برای ناشر بسیار پرهزینه هست و گذشته از اون شاید هر چند سال یکبار امکانپذیر باشه)
      با آرزوی موفقیت

  5. سلام استاد. آیا در MATLAB راهی وجود داره که نتایج محاسبات رو بصورت کسری نشون بده؟ وقتی معکوس یک ماتریس رو محاسبه میکنم، نتیجه رو بصورت اعشاری نشون میده
    با تشکر فراوان

  6. چاپ جدید کتاب کاغذی، چه زمانی بیرون میاد؟

    • سلام. طبق صحبتهای ناشر، احتمالا تا دو ماه آینده ولی زمان دقیقش رو میتونید از طریق شماره تلفن ۰۲۱۶۶۹۵۰۰۹۱ (انتشارات آزاده) پیگیری بفرمائید. البته نسخه الکترونیک انشاءالله زودتر آپدیت میشه.

  7. سلام آقای دکتر انتشار نسخه الکترونیکی کتابتون رو خیلی تبریک میگم امیدوارم کتابهای دیگه رو هم زودتر منتشر کنید
    ممنون از زحماتتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Hide picture